Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF)

Általános szerződési feltételek megállapítása az Üzemeltető (eladó) és a Megrendelő (Vevő) között.

  1. A joroller.hu internetes áruház (e-shop) üzemeltetője a NEWDAWN s.r.o., Hviezdoslavov 897, 930 41 Hviezdoslavov, Szlovák Köztársaság, azonosítószám: 54110556, bejegyzett a Nagyszombati Kerületi Bíróság Cégjegyzékébe. sz. betét 50216/T
  2. A vásárló (Vásárló) az online áruházban minden természetes vagy jogi személy, aki űrlapot nyújt be áru – termék vagy termékek – megrendeléséhez.
  3. Fizikai személyként történő megrendeléskor – vezeték- és vezetéknév, szállítási cím, telefonszám és e-mail megadása szükséges. Ha jogi személyként vásárol, meg kell adni a cégnevet, az adószámot és a számlázási címet, ha az eltér a megrendelésben szereplő szállítási címtől.
  4. Az árumegrendelés Üzemeltető általi elfogadása, így az adásvételi szerződés megkötése ennek a helyesen és hiánytalanul teljesített megrendelésnek az Üzemeltető általi elektronikus formában történő visszaigazolása alapján történik. A megrendelés elküldését követően a megrendelés beérkezéséről szóló visszaigazolás, valamint a későbbiekben a megrendelés állapotával kapcsolatos egyéb információk (például: a rendelés feldolgozása megtörtént, az áru elküldve stb.) elküldésre kerül az e- beírt mail.
  5. Az adásvételi szerződés teljesítési helyén a Megrendelőnek a megrendeléssel együtt szereplő elektronikus űrlapon feltüntetett székhelye (lakóhelye) vagy telephelye értendő. Az árut az Üzemeltető harmadik felek (szerződéses fuvarozó, szerződéses partner, Szlovák Posta) igénybevételével szállítja ki, vagy az Üzemeltető a Megrendelővel kötött megállapodás alapján szállítja ki az árut és az áru az Üzemeltetőnél készen áll az átadásra. Az áruk kiszállítása a Megrendelőnek történő átadással, vagy az áru szállításra történő átadásával a szerződött fuvarozónak történik. Az áru tulajdonjoga az áru kiszállításával a Vásárlóra száll át, a megrendelésben feltüntetett teljes vásárlási összeg kifizetésének felfüggesztő feltételével. A tulajdonosi jogoknak az Üzemeltetőről a Vevőre való átruházásáig a Megrendelőt terheli minden letétkezelői kötelezettség, és köteles a termékeket saját költségén biztonságosan tárolni és úgy megjelölni, hogy azok az Üzemeltető árujaként azonosíthatók legyenek. körülmények.
  6. Az Üzemeltető az árut az elektronikus megrendelőlap kézhezvételét követően a lehető legrövidebb időn belül az Üzemeltető honlapján meghatározott szállítási határidőn belül eljuttatja a Vásárlóhoz. A vásárló tudomásul veszi, hogy a megadott szállítási dátumok (szállítási időpontok) tájékoztató jellegűek. A Vevő vállalja a szállítási határidő meghosszabbítását, ha azt jelezte, hogy az áru megrendelésre készült, vagy más körülmények ezt megkívánják. Abban az esetben, ha az Üzemeltető nem tudja az összes megrendelt árut a Megrendelőnek a megbeszélt határidőn belül kiszállítani, erről a lehető legrövidebb időn belül értesíti a Megrendelőt és tájékoztatja a megrendelt áru várható szállítási időpontjáról, vagy javaslatot tesz a kiszállításra. helyettesítő áruk.
  7. Amennyiben az árut szerződéses fuvarozó szállítja, a Megrendelő feljogosítja az Üzemeltetőt arra, hogy a szerződéses fuvarozó számára az áru kiszállításához szükséges személyes adatokat (név/cégnév, cím, telefon) megadja.
  8. Az áru átvételekor a Vásárló átvételi elismervényt kap az áruról. A Vásárló az áruval együtt vagy e-mailben kap egy dokumentumot a vételár kiszámításával.
  9. Abban az esetben, ha a Megrendelő nem veszi át az árut azon a helyzeten kívül, amikor az áru szállítás közben megsérült (a küldeményt az Üzemeltető hibájából kézbesítetlenként küldik vissza, pl. ha a szerződéses fuvarozó nem találta meg a címzettet, megtette nem értesült a küldemény tárolásáról, a Megrendelő véletlenül vagy szándékosan nem vette át a küldeményt stb.), az Üzemeltető követelheti a kötelezettségszegéssel okozott kár megtérítését, amely szerződési kötbért jár. Ilyen esetben a kötbért legalább a kifizetett postaköltség (az Üzemeltető tényleges szállítási költsége) mértékében, legfeljebb a megrendelés teljes árának 50%-ában állapítják meg. Azon vásárlónak, aki nem vette át a megrendelést, e-mailt küldünk, vagy telefonon megkeressük, hogy tájékozódjon arról, hogy mi a teendő a rendelésével kapcsolatban. Az e-mailben küldött megkeresés megválaszolásához az Ügyfélnek az üzenet elküldésétől számított 7 nap áll rendelkezésére a válasz megküldésére. Amennyiben a Megrendelő a visszaküldött küldemény újraküldését kéri, az Üzemeltető a küldemény végösszegéhez az érvényes árlista szerinti másodkezelési díjat és postaköltséget számít fel. Amennyiben a Megrendelő a megadott időn belül nem válaszol az Üzemeltető hívására, úgy a megrendelést az Üzemeltető törli. Abban az esetben, ha a Megrendelő az árut nem veszi át, és a küldeményt az Üzemeltető hibájából kézbesítetlenként küldik vissza, pl. ha a szerződéses fuvarozó nem találta meg a címzettet, a Megrendelő véletlenül vagy szándékosan nem vette át vagy megtagadta a küldemény átvételét, a nyomtatvány újraküldése csak az áru vételárának előre történő megfizetése esetén lehetséges.
  10. A vásárlónak, mint magánszemélynek joga és lehetősége van az áru átvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállni a szerződéstől (Csak az e-shopon keresztül történő online vásárlás esetén érvényes). Ebben az esetben a Megrendelő felveszi a kapcsolatot az Üzemeltetővel, és írásbeli elállási nyilatkozatot küld neki a rendelés számának, a vásárlás időpontjának és számlaszámának vagy a pénzügyi elszámolás pontos címének feltüntetésével. A Vevő a megvásárolt árut lehetőség szerint az átvételkori eredeti állapotában (beleértve a dokumentációt és a szállított tartozékokat) saját költségén, a vásárlást igazoló eredeti bizonylattal együtt visszaküldi az Üzemeltető címére (nem utánvétes fizetés). A Megrendelő nem jogosult elállni a szerződéstől, ha az árut személyesen az Üzemeltetőnél vásárolta, vette át és ellenőrizte. Az Üzemeltető vállalja, hogy az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 naptári napon belül, de legkésőbb a visszaküldött áru üzletbe vagy reklamációs osztályunkra történő visszaszállítása előtt visszaküldi a Vevőnek az adott áruért kifizetett árat, vagy szolgáltatás. A küldemény visszaküldésének költségei teljes egészében a Megrendelőt terhelik.
    Erre a célra a Megrendelő a szerződéstől való elálláshoz használt formanyomtatvány mintát használhatja.

    A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Megrendelő különleges igényei szerint készült áru, méretre készített áru vagy kifejezetten egy Ügyfél részére szánt áru értékesítése esetén a szerződéstől nem állhat el.

    Megjegyzés: Annak érdekében, hogy az áru visszaküldésekor kifizetett vételár teljes összegét visszakaphassa, a visszaküldött árunak a lehető legteljesebbnek és teljesebbnek kell lennie, azaz tartalmaznia kell minden olyan tartozékot, amely az értékesítési csomag részét képezte. Abban az esetben, ha a Vevő eláll az adásvételi szerződéstől és csökkentett értékű, használt, sérült és/vagy hiányos árut szállít az Eladónak, a vevő köteles az eladónak megtéríteni a költségeket a pontban foglaltak szerint. A Szlovák Köztársaság Polgári Törvénykönyvének 457. §-a és 458. §-a, amelyek az áru javításával és eredeti állapotuk helyreállításával kapcsolatban keletkeztek, mivel a 10. § bek. 4 törvény. nem. 102/2014. a fogyasztót terheli az áru értékcsökkenése, amely az áru olyan kezelésének eredményeként következett be, amely túlmutat az áru tulajdonságainak és működőképességének megállapításához szükséges kezelési körön.

  11. Az üzemeltető az árváltoztatás jogát fenntartja. Az ár a megrendelés kézhezvételét igazoló e-mailben megadottak szerint érvényes. Az ár nem tartalmazza a szállítási és egyéb költségeket, kivéve, ha az a termékleírásban szerepel. Az áru ára az érvényes árlista alapján kerül meghatározásra. Az áruk kedvezményes (akciós) árai egyértelműen meg vannak jelölve (például „akciós” vagy „akciós”). A kedvezményes árak érvényessége a kedvezményes árnál feltüntetett időtartamig tart.
  12. A postaköltség a Szlovák Köztársaság területén érvényes. Amennyiben az Ügyfél jelenleg külföldön tartózkodik vagy él, a fizetési és szállítási feltételeket az Üzemeltető személyesen egyezteti a Megrendelővel telefonon vagy e-mailben. Egy megrendelés több küldeményre történő felosztása esetén a Megrendelő kérése alapján a postaköltség szállításonként külön-külön felszámítható.
  13. A garanciális feltételeket a Reklamációs eljárás tartalmazza.
  14. Az Üzemeltető nem vállal felelősséget a kézbesítő által okozott késedelmes áruszállításért vagy a Vásárló hibás címének megadása miatt. A vevő köteles az árut a kézbesítőtől történő átvételkor alaposan ellenőrizni, és az áru átvételét az áru átvételén aláírásával igazolni. Ha a küldemény láthatóan megsérül vagy megsemmisült, a Megrendelő köteles haladéktalanul felvenni a kapcsolatot az Üzemeltetővel, a küldemény átvétele nélkül. Az áru kézbesítésének esetleges elmaradása a szállító hibájából, vagy a szállító által okozott árukárosodás miatt ilyen esetekben közvetlenül a kézbesítőhöz kell fordulni. Az áru szállításból eredő mechanikai sérülése miatti reklamációt, amelynek átvételét a Megrendelő a szállítónak hibamentesen visszaigazolta, az Üzemeltető nem ismeri el jogosnak, és az ilyen reklamációból történő kifizetést a Megrendelőnek nem teljesíti. 
  15. Minden beérkezett elektronikus árurendelés adásvételi szerződés megkötésére irányuló javaslatnak minősül, és nem minősül kötelező erejűnek. A Vevőnek jogában áll a megrendelést indoklás nélkül bármikor elállni az áru kiszállítása előtt, e-mailben vagy telefonon, kivéve, ha az áru megrendelésre készült. Az Üzemeltetőnek jogában áll elállni a rendeléstől, ha az árut vis maior miatt nem szállítják ki, a gyártás leállása miatt, annak elfogyása miatt, vagy a termék szállítási hibája miatt a jelen pontban feltüntetett áron. webáruházban, minden esetben az Üzemeltető tájékoztatja a Vásárlót. Az Üzemeltető köteles biztosítani a csereáru kiszállításának lehetőségét és az áru megrendelésétől elállni. A vételár vagy annak egy részének kiegyenlítése esetén a megrendelés törlése esetén a pénzösszeg 14 naptári napon belül az áru kiegyenlítésének módjával megegyezően kerül visszafizetésre, kivéve, ha a Vásárló másként kéri.
  16. törvény alapján kezeljük az Ügyfél személyes adatait. 18/2018 Coll. a személyes adatok védelméről. Az Ügyfél hozzájárul ahhoz, hogy az Üzemeltető személyes adatait, különösen a fent említett és/vagy az Üzemeltető tevékenységéhez szükséges személyes adatait kezelje és tárolja valamennyi információs rendszerében. Az Ügyfél ezt a hozzájárulását az Üzemeltetőnek határozatlan időre adja meg. A személyes adatok kezeléséhez adott hozzájárulását az Ügyfél írásban (e-mailben, levélben) vagy telefonon bármikor visszavonhatja, amely alapján az Üzemeltető a személyes adatait adatbázisából törli. A regisztrált Ügyfél személyes adatait közvetlenül online módban frissítheti a webáruház honlapján, bejelentkezéskor.
  17. A megrendelés elküldése vagy regisztráció után a vásárló üzeneteket kaphat az eladótól termékajánlatokról, akciókról, hírekről. A megrendelő bármikor visszavonhatja a küldeményt a neki kézbesített e-mailekben található linken keresztül.
  18. A Polgári Törvénykönyv általános rendelkezésein túlmenően a személyi előírások, így különösen a Sztv. törvény, a házaló és a csomagküldő árusítás fogyasztóvédelméről szóló 108/2000. A fogyasztóvédelemről szóló 250/2007.
  19. Az Ügyfél és az Üzemeltető megállapodnak abban, hogy az elektronikus kommunikációs formát, különösen az elektronikus levélben és az interneten keresztül, teljes mértékben érvényesnek és mindkét fél számára kötelező érvényűnek ismerik el. Az adásvételi szerződéstől való elállás esetén az elektronikus kommunikáció nem elfogadható.
  20. törvény vonatkozó rendelkezései, a Ptk. 22/2004 Coll. törvény módosításáról, valamint az elektronikus kereskedelemről szóló 128/2002 Coll. törvénnyel módosított belső piac fogyasztóvédelmi ügyekben történő állami ellenőrzéséről, valamint egyes törvények módosításáról. 284/2002 Coll. törvénnyel módosított, a csomagküldő kereskedelemben történő fogyasztóvédelemről.
  21. A Vásárló a megrendelés elküldésével kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-et elolvasta, és azzal teljes egészében egyetért. Az Üzemeltető a jelen ÁSZF egyéb rendelkezéseitől függetlenül nem vállal felelősséget a Megrendelővel szemben a gondatlanságból, az adásvételi szerződés megszegéséből vagy egyéb módon felmerült elmaradt haszonért, lehetőség kieséséért vagy egyéb közvetett vagy következményi kárért. Abban az esetben, ha a Szlovák Köztársaság illetékes hatóságai a jelen Általános Szerződési Feltételek egyes rendelkezéseit részben vagy egészben érvénytelennek vagy végrehajthatatlannak bizonyítják, az Általános Szerződési Feltételek egyéb rendelkezéseinek érvényessége és végrehajthatósága, valamint a az Általános Szerződési Feltételek vonatkozó rendelkezéseinek többi része nem érinti.
  22. Az Általános Szerződési Feltételek az elektronikus megrendelőlap elküldésének napján az Üzemeltető honlapján szereplő megfogalmazásban érvényesek, kivéve, ha a két fél kifejezetten másként állapodik meg.

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

 

Értesítés:

A joroller.hu internetes áruház üzemeltetője fenntartja a jogot jelen ÁSZF előzetes értesítés nélküli megváltoztatására. Az ÁSZF-ben bekövetkezett változások írásbeli bejelentési kötelezettsége az áruház honlapján történő elhelyezéssel teljesül.

Mind az Üzemeltető, mind az Eladó számlázási adatai:

NEWDAWN s.r.o.
Hviezdoslavov 897
930 41 Hviezdoslavov
Szlovákia

IČO: 54110556

A társaság nem ÁFA fizető.

Bank: Tatra banka
IBAN: SK68 1100 0000 0029 4111 7365
SWIFT: TATRSKBX

Telefon: 20 / 420 0637
Telefon: +421 949 105 952
Email:    uzlet@joroller.hu

Értékesítési támogatási osztály:

Email: uzlet@joroller.hu
Telefon: 20 / 420 0637

Az értékesítési támogatás ügyfélvonala a következőkre összpontosít:

  • az adott árura vonatkozó műszaki információk e-shopunkban történő vásárlás előtt,
  • a helyes eljárás támogatása a megrendelés leadásakor, megváltoztatásakor vagy lemondásakor,
  • a tőlünk vásárolt áruk vásárlása, szállítása és kiszállítása során felmerülő problémák megoldása,
  • fizetési és számlázási megoldások tőlünk vásárolt árukra.

Reklamációs feltételek

NEWDAWN s.r.o. által kiadott panaszkezelési eljárás, Hviezdoslavov 897, 930 41 Hviezdoslavov, Szlovák Köztársaság, azonosítószám: 54110556, bejegyezve a Nagyszombati Kerületi Bíróság Cégjegyzékébe, szakasz: Sro, bejegyzési szám. 50216/T (továbbiakban: Eladó) biztosítja az eladott áruk és szolgáltatások hibáiért való felelősség feltételeit (a továbbiakban: reklamáció), és azok Vevő általi érvényesítését a 2. sz. 250/2007 Coll. törvény, valamint a fogyasztóvédelemről szóló törvény. 40/1964 Coll. a Ptk.

Igénylési osztály:
Email: reklamacio@joroller.hu

Az üzemeltető elérhetősége panaszok megoldására: 09:00 – 17:00 óráig.
Az ügyfélvonal a következőkkel kapcsolatos panaszok megoldására összpontosít:

  • a megrendelésből származó sérült, nem működő vagy nem reagáló áru,
  • a nem működő vagy sérült áru javításának szavatossági időn belüli megoldása,
  • a javítás és a pótalkatrészek elérhetőségének megoldása a garancián túli időszakban.

A nem tőlünk vásárolt áruk reklamációjával kapcsolatos kérés esetén kérjük, forduljon az áru eladójához.

  1. Általános rendelkezések

A Reklamációs Eljárás az Üzemeltető/eladó és a Vevő/Vásárló között az Üzemeltető által nyújtott áruk és szolgáltatások helyességével és minőségével kapcsolatos panaszok kezelése során fennálló jogviszonyt szabályozó dokumentum, amely az Eladó Általános Szerződési Feltételeinek szerves részét képezi.

A vásárló, aki lehet vállalkozó (jogi személy) vagy fogyasztó (természetes személy), köteles az áru megrendelése előtt megismerkedni a reklamációs eljárással és az Általános Szerződési Feltételekkel.

A jótállás igazolásaként (jótállási jegy) az eladó minden megvásárolt termékről vásárlási bizonylatot (a továbbiakban: jótállási jegy) állít ki, amely tartalmazza a jótállás érvényesítéséhez szükséges összes adatot.

Az Üzemeltető és az Ügyfél közötti egyéb, jelen Panaszszabályzatban kifejezetten nem szabályozott jogviszonyokra az Üzemeltető és az Ügyfél között létrejött egyedi szerződések vonatkozó rendelkezései, a Szlovák Köztársaság területén érvényes általánosan kötelező jogszabályok vonatkozó rendelkezései az irányadóak. Köztársaság, ebben a sorrendben.

  1. Jótállási idő és jótállási feltételek

Az új termékek jótállási ideje a törvényben meghatározott 24 hónap, és a Vevő – Fogyasztó által kötött adásvételi szerződésre vonatkozik. A jótállás a Vevő általi átvétel időpontjával kezdődik. A vásárló tudomásul veszi, hogy az árut az átvételt követően haladéktalanul köteles megvizsgálni. Abban az esetben, ha az áru a Vevő általi átvételkor nem felel meg az adásvételi szerződésben foglaltaknak, a Vevő köteles haladéktalanul értesíteni az eladót a 20 / 420 0637 telefonszámon vagy a reklamacio@joroller.hu e-mail címen.

Az eladó nem vállal felelősséget:
  • az áruk szállítási szolgáltatás miatti késedelme,
  • az áruk szállítási késedelme a Vevő/átvevő helytelenül megadott címe miatt,
  • a futárszolgálat által okozott kár.
Az eladó nem vállal felelősséget az áru hibáiért:
  • ha olyan hibáról van szó, amelyet a Vevő az áru átvételekor a küldemény ellenőrzésével észlelhetett, és amelyről nem értesítette az eladót,
  • ha a Vevő az eladónak az áru hibája miatti felelősségére vonatkozó jogával az áru szavatossági idejének lejártáig nem élt,
  • ha az áru hibája az áru Vásárló által okozott mechanikai sérülése,
  • az áru olyan körülmények között történő használata okozta, amelyek nem felelnek meg az áru szokásos használati környezetének hőmérsékletének, porának, páratartalmának, kémiai és mechanikai hatásainak,
  • ha az áru hibája az áru szakszerűtlen kezeléséből, kiszolgálásából vagy az áru gondozásának elhanyagolásából ered,
  • ha az áru hibáját túlzott rakodás vagy a dokumentációban meghatározott feltételekkel vagy az áru szokásos használatának általános elveivel ellentétes használat okozta,
  • ha az áru hibáját szakszerűtlen beavatkozás, víz-, tűz-, áramkár vagy egyéb vis maior okozta,
    ha az áru hibáját illetéktelen személy beavatkozása okozta.

A garancia a termék használatból adódó normál kopására nem terjed ki.

A normál kétéves garancia nem vonatkozik a rollerek természetes elhasználódásból származó alkatrészeire, például a fékekre. Az akkumulátorra nem vonatkozik a kétéves garancia, a gyártó határozza meg az akkumulátor élettartamát, ez általában 6-12 hónap.

Azoknál a termékeknél, amelyek működéséhez akkumulátort használnak, ill különböző típusú elemek, az akkumulátor vagy elem normál kopása nem minősül termékhibának, mivel ezek olyan termékek, amelyek normál használat során természetesen fokozatosan veszítenek élettartamukból. Az említett okból az akkumulátor kapacitásának csökkenése nem lehet kifogás tárgya, mivel az az akkumulátor alapfelszereltsége.

  1. Árupanasz eljárás

Jelen panasztételi eljárás értelmében a felhatalmazott személy a weboldalunkon elérhető panaszlap kitöltésével tehet panaszt.
A kitöltött reklamációs űrlap kézhezvételét követően a Vevő 24 órán belül e-mailben kap tájékoztatást a reklamáció beérkezéséről és a reklamációs eljárás megindításáról.
A panasz kezelésének határideje a panasz benyújtásától számított 30 nap.
A reklamáció benyújtásának napja a reklamáció Ügyfél általi benyújtásának napja. A panasz benyújtásának időpontja a reklamacio@joroller.hu e-mail címre történő reklamációs űrlap megküldésének napja.

A reklamációs eljárás azon a napon kezdődik, amikor az alábbi feltételek mindegyike teljesül:

  • a kitöltött reklamációs űrlap kézbesítése,
  • a hiba konkrét leírása és csatolt fényképes dokumentáció,
  • a vásárlást igazoló dokumentum másolata,
  • igényelt áruk szállítása (kérésre).
  1. Az igényelt áruk kiszállítása

A vásárló az árut olyan csomagolásban adja át az eladónak, hogy az a szállítás során ne sérüljön meg. A vevő az árut csak az eladó előzetes telefonos vagy e-mailes jóváhagyása után adja át az eladónak.

A Vevő köteles a reklamációra szánt árut a következő címre szállítani:

Szerviz – joroller.hu
Komenského 4
Párkány 943 01
Szlovákia

Javasoljuk, hogy a reklamációra küldött árukat ajánlott és biztosított küldeményként küldjék el, mivel azok esetleges elvesztését, sérülését a hozzánk vezető úton nem tudjuk garantálni.

Az árut erős csomagolásba (karton csomagolás) kell csomagolni, ellenkező esetben nem veszik át és a futár visszaküldi. Nem vállalunk felelősséget a nem megfelelő csomagolásból eredő szállítási károkért.

Utánvéttel feladott árut az eladó nem fogad el. A reklamált árut kitöltött reklamációs űrlappal és számlával vagy annak másolatával együtt kell elküldeni. A reklamált áru Vevőtől az eladóig történő szállításának költségeit a Vevő fizeti. Az eladó fizeti a visszaküldést az érvényes reklamáció feldolgozása után.

Abban az esetben, ha a termék hibája a jótállási idő alatt jelentkezik, a vásárló jogosult a hiba elhárítására. Abban az esetben, ha az áru hibája nem javítható, a szállító a hibás terméket új termékre cseréli a vevő számára, vagy ha a vevő más típusú terméket kíván, míg a vevő nem kíván hasonló terméket, a megrendelőnek az áruért kifizetett teljes árat visszatérítjük, beleértve a postaköltséget és a csomagolást is, legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 15 napon belül.

Indokolt reklamáció esetén a szavatossági idő a reklamáció időtartamával meghosszabbodik. Ha a reklamációt a törvényes jótállási időn belül az áru új árura cserélésével rendezték, akkor a jótállási idő a reklamáció rendezésének napjától kezdődik újra. Jogosulatlan reklamáció esetén a jótállási idő nem hosszabbodik meg.

A reklamáció elbírálásának eredményéről a Vevő a panasz jogosságáról szóló döntést követően haladéktalanul tájékoztatást kap.

Jelen panasztételi eljárás 2022. június 1-jén lép hatályba.

ALTERNATÍV VITA RENDEZÉS

A vevőnek – a fogyasztónak – joga van helyesbítési kérelemmel fordulni az eladóhoz (e-mailben a uzlet@joroller.hu e-mail címre), ha nem elégedett azzal, ahogyan az eladó panaszát kezelte, vagy úgy véli, hogy az eladó megsértette a jogait. Ha az eladó erre a megkeresésre nemleges választ ad, vagy annak elküldésétől számított 30 napon belül nem válaszol, a fogyasztónak jogában áll javaslatot tenni az alternatív vitarendezés kezdeményezésére az alternatív vitarendezési szervezethez (a továbbiakban: ARS szervezet). törvény alapján a 391/2015. Az ARS alanyai a 391/2015 Coll. törvény 3. §-a értelmében hatóságok és felhatalmazott jogi személyek. Az ajánlatot a fogyasztó a 391/2015. A fogyasztói jogviták alternatív megoldására illetékes szerv a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet, www.soi.sk vagy más, a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma által vezetett, alternatív vitarendezési jogalanyok listáján regisztrált személy (a lista a következő címen érhető el) http://www.mhsr.sk); a fogyasztónak jogában áll megválasztani, hogy a felsorolt fogyasztói jogviták alternatív megoldási szervei közül melyikhez forduljon.

A fogyasztó panaszt nyújthat be az RSO alternatív vitarendezési platformján keresztül is, amely online elérhető a http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.html címen.

Alternatív vitarendezést csak fogyasztó – az a természetes személy – vehet igénybe, aki a fogyasztói szerződés megkötése és teljesítése során nem üzleti tevékenysége, munkavégzése vagy foglalkozása körében jár el. Az alternatív vitarendezés csak a fogyasztó és az eladó közötti, fogyasztói szerződésből eredő vagy fogyasztói szerződéshez kapcsolódó vitára vonatkozik. Az alternatív vitarendezés csak a távollevők között kötött szerződésekre vonatkozik. Az alternatív vitarendezés nem vonatkozik azokra a vitákra, ahol a vita értéke nem haladja meg a 20 eurót. Az ARS szervezet az alternatív vitarendezés megkezdéséért díj megfizetését követelheti a fogyasztótól, legfeljebb 5 euró áfával együtt.

Szeretnénk tudatni Önnel, hogy minden felmerülő problémát mindig őszintén igyekszünk az Ön maximális megelégedésére megoldani. Munkatársaink intézkedéseivel kapcsolatos probléma esetén hívja bizalommal a céget a 20 / 420 0637 tel. számon.

Békéltető testületi eljárás

 

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. A kérelemnek tartalmaznia kell

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére irányuló indítványt,
  8. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Postacím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36
Telefonszám: 06-72-507-154
Mobil: +36 20 283-3422
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: www.baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Postacím: 6001 Kecskemét, Pf.228.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-70-938-4765, 06-70-938-4764
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: bekeltetes@bmkik.hu
Honlap: www.bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-090
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Postacím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszám: +36-1-488-21-31
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu
Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap: www.bekeltetesgyor.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710; 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hunemes.brigitta@hbkik.hu
Honlap: www.hbmbekeltetes.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Hadnagy u. 6. fsz. 1.
Postacím: 3300 Eger, Faiskola u. 15.
Telefonszám: 06-36-416-660/105-ös mellék
Mobil: 06-30-967-4336
E-mail: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 303-304.
Mobil: 06-20-373-2570
E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Honlap: www.jaszbekeltetes.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-010; 06-34-513-012
Mobil: 06-30-201-1647; 06-30-201-1877
E-mail: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Honlap: www.nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: http://panaszrendezes.hu/
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-000
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: +36-42-420-280
Fax: +36-42-420-180
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Honlap: www.bekeltetes-szabolcs.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hut-tiv@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-506-645
Fax: 06-94-316-936
E-mail: pergel.bea@vmkik.hu
Honlap: www.vasibekelteto.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 115-116.
Telefonszám: 06-88-814-121; 06-88-814-111
E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu
Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Honlap: www.bekelteteszala.hu

Értesítés:

A joroller.hu internetes áruház üzemeltetője fenntartja a jogot a reklamációs feltételek előzetes értesítés nélküli megváltoztatására.